Ik zou zelf ook voor Hermanus kiezen. Allen al de rit langs de kust op weg na Hermanus is echt de moeite waard.
Beste Debby,
Een paar jaar geleden heb ik 4 of 5 nachten doorgebracht in Hermanus en ik heb ervan genoten.
Vanaf de kust kan je goed zicht hebben op de walvissen maar vergeet niet dat net als bij al het andere wild je geen garanties hebt. Wanneer je er maar één dag verblijft, moet je wel geluk hebben. Eén en ander is geloof ik afhankelijk van de stromingen in de oceaan.
Nabij gelegen natuurreservaat Fernkloof vond ik ook mooi en in Gansbaai kan je een haaientocht boeken.
Destijds kon je heerlijke steaks eten bij de pizzeria; het restaurant had er diverse prijzen mee gewonnen.
Maar eerlijk is eerlijk ik ben niet in Knysna geweest dus ik kan de plaatsen niet met elkaar vergelijken.
Groetjes Iris
wanneer ga je eigenlijk debby? de walvissen zijn er nu (las ik al in de lokale krant van hermanus) en de komende maanden maar als je pas in de zomer gaat dan heeft het niet veel zin om daar alleen voor te gaan. als het nu is, dan is het hartje winter en kan hermanus voor een langer bezoek een troosteloze plaats zijn. daarmee bedoel ik te zeggen dat het niet minder mooi is, maar als je niet kan wandelen vanwege storm en regen dat je beter na een nacht verder kunt rijden en op een plaats blijven waar meer te doen is als de zon weer schijnt. wij hebben zelf de walvissen ook vaak zien liggen voor de kust tussen gordons en pringle bay, dus altijd goed opletten - maar meestal staan er dan wel mensen te kijken. iris, knysna is inderdaad niet te vergelijken met hermanus, maar beiden hebben zo hun eigen karakter en charme. knysna is altijd veel drukker omdat je er altijd doorheen moet als je de tuinroete rijdt en dan een mooi moment is om even de benen te strekken.
grts
op hermanus.co.za staat dat de southern right whales tussen mei en dec noordwaarts trekken (dus naar de za kust) dus dat moet lukken. aan de andere kant zag ik vanmiddag op rtl4 een programma waar toeristen teleurgesteld heen gingen zonder ook maar een walvis gezien te hebben en dit alles ondanks het harde werk van de zgn whale crier overigens een leuke site om vast iets meer te weten te komen over deze mooie dieren
grts
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?