water in ZA

• nathan

Het is bijna zover…

Nog 4 weken en we vertrekken naar ZA….

Even een vraagje: is het (kraan) water in ZA te drinken?

De GGD waarschuwde ons daarvoor, maar op internet vind ik ook dat het water juist heel schoon is.

Nu zijn we wel van plan om gewoon water uit flessen te drinken, maar rauwkost (gewassen in water) dat kan toch wel gewoon?

Hoe hoen jullie dat?

grt nathan

• hillian

je kunt het gewoon drinken, maar zoals altijd als je naar het buitenland gaat, beter eerst even koken, je kunt dus je groente en fruit gewoon wassen in kraanwater

• Wim M

Er is daar helemaal niets mis met het kraanwater. Smaakt wel meer naar chloor dan hier. Bij twijfel gewoon Klipdrift met Coke!

Groetjes,

Wim

• Mickey

Hoi nathan,

het wisselt een beetje waar je zit hoe de smaak is. Ik ben hier verwend met duinwater dus vind het er niet lekker. Maar het zou wel kunnen, je wordt er niet ziek van ofzo, inderdaad een beetje chloorig. Wij gebruiken ook flessenwater voor het drinken (en koffie zetten!!) maar voor het wassen van groenten en de vaatwasser is het prima hoor.

Fijne vakantie!!

Mickey

www.moigeholpen.tk

www.witrivier.tk

• nathan

dank jullie wel!

grt nathan

• nrrdgrrl

de kwaliteit van het water gaat wel achteruit, omdat er veel te weinig onderhoud wordt gepleegd aan de zuiveringsinstallaties. het is dus niet meer zo superschoon als onder mussolini (zoals de italianen graag zeggen), maar voorlopig is het nog wel veilig.

goeie reis!

• Mark

Je kunt het kraanwater in de meeste plaatsen gewoon drinken. Af en toe zit er inderdaad een vreemd smaakje aan, maar ziek wordt je er niet van. Wanneer wij in SA op vakantie zijn kopen wij wel altijd water in flessen. Tandenpoetsen doen wij gewoon met kraanwater. Bovendien moet ik zeggen, dat ik nog nooit ziek ben geworden van het eten. Ik denk dat er bij de voedselbereiding behoorlijk volgens Europese standaard gewerkt wordt.

• Annemieke

Het water is goed hier, geen probleem. Op vele plaatsen heebn ze een eigen eaterpomp (en put), maar als dat water niet te drinken is, dan wordt dit altjd wel aangegeven.

Eten is hier heel goed, je kan gewoon sla etc. geen problem hoor. De standaard is erg hoog met etenswaen in hotel/restaurants hier in SA.

Veel plezier op juli reis.

groetjes uit Kyalami

Annemieke

• rm

Je kunt gewoon water uit de kraan drinken.

• Marijke

Wij drinken tegenwoordig flessenwater. Mijn broer die in Secunda woont, was een maand of 2 geleden er bijna niet meer geweest. Hij kreeg (via de kraanwater) een bacterie binnen die hem bijna het leven kosten. Na 2 weken ziekenhuis gaat het nu gelukkig weer goed, maar ik schrok er wel van. Dus met mijn kleine kinderen, zijn we nu voorsichtig.

Ook mijn zwager wijst me erop dat het niet zo goed meer gaat met de leidingen in zommige gebieden in Zuid Afrika. Hij werkt als een gezondheidsinspecteur in Pretoria en ze hebben hun handen vol met klachten over de water.

Dus voor de zekerheid zou ik ook eerst alle water koken of flessenwater drinken.