vliegen naar ZA

• paulus

Hi,

De ecotax maakt vliegen richting ZA vanuit Schiphol een stuk duurder. De kosten liggen zo wat op ruim E 1000,- .

Nu zag ik een vlucht vanuit Dusseldorf via Dubai naar Johannesburg voor nog net geen E 800,-. (in oktober)

Ik heb gehoord dat Dubai een erg interessante luchthaven is, waar je je zeker niet kan vervelen.( Vogens mij ben ik er een keer geweest toen ik naar Taiwan vloog,maar dat is nu alweer 18 jaar geleden)

Trouwens Schiphol is vanuit mijn huis 1 uur en 15 minuten rijden en Dusseldorf 2 uur.

Wij zijn met ons tweeen , dus E 400,- verdienen minus wat extra kilometers en wat reistijd is mooi meegenomen toch?

Wie heeft alternatieven? Ik zag via Cairo….

• Ella

Hallo,

Wij vliegen in feb 2009 nu met de KLM vanaf Bremen i.p.v. Schiphol, scheelt ook 800 euro.

En het is ook 2 uur rijden vanaf ons huis.

Groet en veel plezier in het mooie land.

Ella

• regine

ik weet dat dit inderdaad veel geld scheelt maar is er dan ook een ineternetadres waar je kunt boeken vanaf Duitsland. Hier doe ik het altijd bij vliegtarieven.

• Ella

Via KLM.com ipv KLM.nl

en dan wijst het zich vanzelf verder

suc6

Ella

• Corné.

Paulus en andere goedemorgen,

probeer eens: expedia.nl of expedia.de Erg handig en je kunt ook een alternatieve luchthaven selecteren. Kies je bijv. vanaf A'dam-Jo'burg, en als dan de resultaten getoond worden, dan kun je als alternatief vaak London-Brussel-Frankfurt etc. kiezen als vertrekplaats.

Wat zijn de kosten voor lang parkeren op Schiphol en (bijv.) Dusseldorf? Dat bepaalt ook de prijs.

Miskien met de trein gaan (goedkoper/handiger?)….?

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• KimG

Dag Paulus!

Ik weet niet of je last minute wilt boeken of op een erg lange termijn, maar www.ltur.de heeft bijvoorbeeld vaak leuke prijzen naar Joburg en Capetown (op kortere termijn) en voor een klein bedrag (38e) kun je vanaf elk punt in NL al met de trein naar bijv. Frankfurt rijden. Je kunt bij het selecteren van je trip een luchthaven als Dusseldorf, Frankfurt of soms zelfs FMO (Muenster Osnabrueck) intoetsen. Dat zijn natuurlijk de plaatsen die voor veel nederlanders lekker op de route liggen!

En idd… ik heb een fantastische trip gevonden met Egyptair in december. Weliswaar vanaf Amsterdam en ik kan op hun site niet vinden of daar ook ecotax bij inzit….. wellicht dan maar vanaf Dusseldorf.. Al was het alleen maar als teken van protest he!!!

Succes met boeken!

Groetjes, Kim

• willemien

LTU vliegt alleen op Kaapstad.

Kijk ook bij www.klm.nl naar vluchten vanaf Dusseldorf over Amsterdam naar Johannesburg. Scheelt 200 euro. Soms met Air France ook een stuk goedkoper en dan vlieg je van Dusseldorf over Parijs naar J'burg.

We hebben 5 weken geleden onze auto geparkeerd op Airparks Dusseldorf van 1 j tot 12 juni voor 54 euro. Hadden we vroeger geboekt dan was het nog goedkoper.

De parking is vlak bij het vliegveld en je wordt met een shuttlebusje in 5 minuten gebracht en bij thuiskomst bel je hen en ben je in een mum van tijd weer bij je auto. Kijk op www.abcholidayplus.de.

Succes

Willemien

• Wim M

Hi Paulus,

Wij zijn in februari met Iberia gevlogen vanaf Schiphol via Madrid naar Johannesburg.

Dat scheelde toen zo`n 30%. Wanneer je dat nu doet betaal je de Bakellende toeslag alleen tot Madrid.

Groetjes, en laat eens horen wat je besloten hebt.

Wim

• AenM

Wanneer je de vlucht Amsterdam-Johannesburg via Madrid in 1x koopt moet je wel de EUR 45 ecotax betalen en niet zoals Wim zegt de EUR 11 (en een beetje). Koop je echter een los ticket naar Madrid en vandaar weer een los ticket naar J'burg dan betaal je inderdaad alleen maar de goedkopere tax.

Wij vliegen volgende week met de Emirates vanaf Dusseldorf via Dubai. De reistijd is dan wel een stuk langer, maar dit scheelde ons EUR 120 per ticket!

Succes

Anne

• loes

klm heeft een aanbieding op de duitse site naar CT voor onder de E700 en jhb onder de E600 (hangt af van welk vliegveld je vertrekt) vertrek tussen 1/9 en 31/10 en terug voor 30/11 mischien voor iemand die al die extra rompslomp niet erg vindt. ik heb het er zelf niet voor over, want je staat toch smorgens rond 10.00 weer op schiphol om in diezelfde blauwe vogel te stappen. maar dan woon ik ook in het westen van ned.