Egypt air

• KimG

Dag allemaal!

Ik ben bezig met het plannen van een trip naar ZA in december. Mijn vraag aan jullie is; heeft een van jullie ervaring met de luchtvaartmaatschappij Egypt air? Zijn het een beetje nieuwe toestellen? Ervaringen mbt service en eten? Dat soort dingen. We krijgen nl wisselende reacties van mensen van ‘ oh nee, dat zou ik nooit doen.. tot ’waarom niet, als het een leuke prijs is…'

We reizen met een kind van 2 en ik heb een vlucht voor ons drietjes gevonden van 3 december tot 30 december voor 1706 euro incl. Voor mij is het enige nadeel tot nu toe dat je zo'n 5u wachten moet op Cairo int.

Ik hoop van jullie te horen!

Mvg,

KimG

• Marleen

Hallo Kim,

Vorig jaar zijn wij ook met Egypt Air via Cairo naar Johannesburg gevlogen. De toestellen naar en van Cairo, vanaf Dusseldorf, waren inderdaad niet geweldig, maar het grootste stuk zaten we in veel grotere en nieuwere toestellen. Het eten was OK, niet super, maar goed te doen. Wel zelf 's nachts om water moeten gaan vragen, want dan lopen ze niet meer rond. Maar dat is alleen maar goed, dan kom je tenminste even uit je stoel. Het wachten in Cairo viel erg mee, er is minstens 1 uur tijdverschil. Je loopt even wat rond en kunt een dutje doen op luie stoelen, koffie bij Starbucks drinken of naar MacDonalds.

Waar wij erg van opkeken, was dat we onze paspoorten en tickets bij de douane van de Transit in Cairo achter moesten laten en na een uur of 2 maar op moesten komen halen, dan zou alles geregeld zijn. Het klopte allemaal, maar we vonden het geen prettig idee. Op de terugreis ging het ook zo, maar dan weet je het al.

Succes met je voorbereidingen, wij vertrekken volgende week woensdag weer voor 3 weken, helemaal zelf uitgezocht en geboekt via internet. Als je nog accomodatie-tips nodig hebt, laat maar weten.

groeten Marleen

• KimG

Dag Marleen!

Bedankt voor je reactie! Heel fijn om een ervaring te horen!

En idd, het tijdsverschil, daar had ik nog niet aan gedacht! Vond 5u met zo'n kleintje wel lang, maar dat wordt nu al wat minder erg dus ! Wij vliegen dan vanaf A'dam, wel zo handig als je midden in NL woont…

Dat met die paspoorten is ook wel echt een vreemd iets! Feitelijk mag dat helemaal niet he, je paspoort afgeven…. maar ja, als je er anders niet verder mee komt… dan moet het maar… heel vreemd!

Wij zijn van plan om de dag van aankomst in Joburg nog door te vliegen met een binnenlandse vlucht naar George. Veel gevlieg in 2 dagen met een two year old… maar ja, moet maar ff… Dus de eerste periode van onze vakantie zitten we in het zuiden, oa. bij vrienden. Vanaf de 16e dan weer omhoog om vervolgens rond Pretoria, Rustenburg en Parys te zitten. Het Kruger willen we bijv mijden mbt malaria. Maar Pilanesberg is ook geweldig en daar heb je die pillen dan weer niet voor nodig. Denk nl niet dat dat handig is voor mijn dochtertje!

Waar gaan jullie naartoe en wat ga je allemaal zien?

Wens je heeeeel veel plezier en nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,

Kim