Het is bijna zover! Nog een vraagje.....

• Marion

Wij gaan 2 augustus voor de 1e keer naar Zuid Afrika. Na 1 1/2 jaar van voorbereidingen is het eindelijk zover. We zijn zo benieuwd! Onze pubers van 16 en 18 gaan ook mee.

Wij blijven op iedere plek zo'n 2 a 3 dagen, dus alle tijd om lekker om ons heen te kijken en het land echt te beleven. Nu wil ik aan jullie, de deskundigen van dit forum, vragen, of jullie nog leuke tips hebben in de buurt van onze accomodaties. Zoals opvangprogramma's voor dieren, kennismaking met de bevolking, enz. Ik weet dat de eigenaren van de accomodaties ook veel kunnen vertellen, maar ik vind het ook leuk om ervaringen van andere reizigers te horen.

Hieronder onze route:

Forever Resorts Aventura Blyde Canyon - Panoramaroute

Elephant Plains Game Lodge - Sabi Sand

Krugerpark - Satara, Lower Sabie, Berg en Dal

Swaziland - Mlilwane Wildlife Sanctuary

Hluhluwe River Lodge

St.Lucia Wetlands Guest House

Simunye - Melmoth

Montusi Mountain Lodge - Drakensbergen

Ik hoor graag van jullie!

Groet, Marion

• Mickey

Hoi Marion

lekker vooruitzicht!

Ikzelf vond bijna grenzend aan het Kruger Park de rehab Moholoholo in Hoedspruit een aanrader. Naast dat je dieren ziet en de verhalen hoort waarom ze daar worden opgenomen en sommigen echt niet meer terugkunnen naar hun natuurlijke omgeving, wordt heel goed en bevlogen duidelijk gemaakt hoe het komt dat het uitsterven en verminderen van een diersoort (bv door afschieten door boeren) zoveel gevolgen heeft voor de hele keten. Ik vind het zeer leerzaam en interessant. Ik heb een gruwelijke hekel aan dieren in hokjes zoals de dierentuin en de dieren leven hier niet in het wild, maar omdat dit een opvang is en de dieren anders niet overleven (en je de verhalen erachter leert kennen) vind ik het echt een aanrader. Er is 2x per dag een tour die zo 2 - 2,5 uur duurt. De eerste om ca half 10 en de 2e om half 3 ongeveer. Check voor de zekerheid nog even op de website van Moholoholo!

Veel plezier!

Mickey

www.witrivier.tk

www.mooigeholpen.tk

• Marion

Dank je wel Mickey!

Verder nog tips van andere forummers?

Groet, Marion

• Corné.

Hoi Marion,

Je reis ziet er fantastisch uit! Weet niet of je er nog tijd voor hebt maar de boottocht op de Blyderiverspoortdam is zeer de moeite waard. Ik sluit me aan bij Mickey vwb Moholoholo.

In het Kruger park: tussen Orpen en Satara zoveel mogelijk de onverharde wegen. Lower Sabie is een van mijn favoriete kampen, wandel ‘s-avonds vanuit het terras naar de parkeerplaats en blijf daar een tijdje. Vaak hoor je de leeuwen en/of hyena’s van erg dichtbij :)

Veel plezier, groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• regine

Hoi Corne,

wat een goeie tip die boottocht op de blyderiverspoortdam, weet jij misschien ook vanwaar deze vertrekken ? We willen dit zeker gaan doen

• Corné.

Hoi Regine,

Ik weet dat ze in principe vertrekken om 09:00 - 11:00 en 15:00, afhankelijk van genoeg deelname.

Telefoonnummer voor reserveringen: 015-7955961. Je kunt meestal nog zelfs bellen op de dag zelf.

Het is een klein bootje, nooit meer dan 14 mensen dus neem je eigen drinken mee.

Goh, ik krijg er zelf al zin in zo :)

Groetjes, en veel plezier!

Corné.

www.amukela.com

• REGINE

Bedankt Corne voor alle informatie maar nog 1 vraag, staat het bij de weg aangegeven dat je een boottour kunt doen ? of kun jij ons zeggen waar het ongeveer is bij welke afslag

• Corné.

Graag gedaan hoor. Vanuit de bergen via de Strydomtunnel rijd je richting Hoedspruit. (Graskop-Hoedspruit of Ohrigstad-Hoedspruit, je komt altijd uit bij deze tunnel).

Na een minuutje of 20-25 neem je de R531 richting Orpen. Na een minuutje of 10 ga je rechtsaf richting Aventura.

Ik heb deze website gevonden: http://www.kruger2canyons.com/travelguide/aventura_swadini.php

Heel veel plezier, de Canyon is prachtig, zowel vanaf boven gezien als vanaf het water.

Groetjes uit zonnig en stralend blauw Balule (de bergen zijn zichtbaar vanaf mijn ‘kantoortje’) :)

Corné.

www.amukela.com

• REGINE

Top Corne duidelijker kan iemand iets niet uitleggen super bedankt en dit gaan we zeker vinden.

• Marion

Namens mij ook bedankt Corné!

Ik zal je tip meenemen en als we nog wat tijd over hebben, zullen wij het zeker gaan doen.

Groet, Marion