bezoek aan afrika

• Tienet

Hallo Allemaal!

Ik heb een tijdje terug een berichtje geplaatst over (minder toeristische) tips voor mijn bezoek aan Zuid Afrika. Ik heb toen 1 reactie gehad (dankje MO!) en ik vond dat wat weinig. Ik snap dat iedereen druk is met vanalles en nog wat, maar ik dacht, laat ik het nog eens proberen!

Ik reis van Kaapstad tot aan Port Elisabeth. Dan terug naar Plettenberg Bay en dan via Route 62 weer terug naar Kaapstad.

Ik ben op zoek naar originele dingen om te doen of te zien. Of bijzondere wetenswaardigheden langs de route.

Ik vertrek 1 augustus en kom 16 augustus weer terug.

Ik hoop van jullie te horen!

Groetjes, Tienet

• Zebra

Hey Tienet,

Wil je graag adviseren hoor, kom je dan ook richting the Bush

of blijf je alleen aan de kust?

Beetje eentonig ;-)

greetz,

Zebra

• Gert

wil ook wel een duit in het zakje doen, maar je zit op de meest toeristische route van Zuid Afrika…dus origineel en niet toeristisch wordt lastig.

maar ik zou zeggen trek de kleine karoo in, plaatsen zoals beaufort wes, thuis van Gert Vlok Nel, fantastische dichter / singer-songwriter. (al kun je zijn cd's volgens mij tegenwoordig ook al overal in NL krijgen)

• Henk en Petra

Hij komt in januari in elk geval weer naar Nederland.

We hebben al kaartjes.

Groet, Henk.

• Gert

heb afgelopen jaar zijn optreden in paradiso gezien,

en een paar jaar daarvoor in Vera, Groningen - erg goed (vooral die in groningen)

• Tienet

Dankjulliewel voor de reacties!

Ik blijf maar 2 weken, dus het is te kort om ver de bush in te gaan. Ik ga in ieder geval wel wat noordelijker dan mijn vorige bezoek. En gelukkig ligt de terugreis vanaf Plettenberg Bay naar Kaapstad nog niet vast, dus alle info en tips zijn welkom! Ook ga ik naar Addo, dus als jullie daar nog iets weten?

Groetjes Tienet

• Gert

cape mountain zebra national park, is weer es wat anders dan de ‘gewone’ zebra

• Aryan

De standaard ‘ Off the beaten track ’ bestemming in de Klein Karoo is ‘ die hel ’ ( http://www.diehel.co.za

Ik ken er nog andere bestemmingen, maar ja…. kwenie of je wel de klein karoo in wilt, waar je dan vandaan komt, etc. dit is zo een 80 km van calitsdorp af.

Een aantal locals gaan er zelfs naar toe voor vakantie.

• Tienet

Het ziet er erg aantrekkelijk uit! Ik weet ook nog niet precies wat mijn reisgenoot van plan is. Ik weet wel dat naar Plett de reis al vast ligt, daarna 2 dagen vrij rustig is en dan 2 dagen Addo. Daarna ligt alles nog open! De vorige keer ben ik niet verder de binnenlanden ingegaan dan Oudtshoorn. Ik wil dit keer eigenlijk wel wat dieper de bush in. De foto's zien er goed uit!

• loes

wat ook erg mooi is, is om vanaf oudtshoorn via de seweweekspoort naar de N1, matjiesfontein en zo terug naar kaapstad. dit zou allemaal binnen 1 dag vanaf plett kunnen, dus niet een heel erge omweg, maar wel heel anders. heb je ook een stukje karoo meegemaakt. enige minpunt van seweweekspoort is dat het een grondpad (heel erg stoffig) is en mischien niet mag van de autoverhuurmpij. bij matjiesfontein moet!! je even bij het hotel en station gaan kijken.

grts