Hallo,
ter voorbereiding van onze vakantie 2009 wil ik vragen of iemand ervaring heeft met verblijf in Kololo, Madikwe of Marakele? Ik wil volgend jaar een 3 nachten verblijven in een van deze parken en wil graag reacties van jullie.
Groet Jacques.
Volgens mij kun je in Marakele niet overnachten.
Het is een prachtig park om rond te rijden.
Neem wel eten en drinken mee. Er is niets te koop.Er is 1 picknickplek met toilet.
Heb je wel eens gedacht aan Pilanesberg. Prachtig park en ook goede accomodaties. Ligt niet ver van Marakele.
Van Kololo en Madikwe weet ik niet veel. Kololo biedt ook rangercursussen en fotografiecursussen aan. Heeft daar iemand ervaring mee? Mijn dochter wil er een rangercursus gaan doen.
Madikwe is in Pilanusgebergte (vlakbij Sun City), Wel een eindje van Marakele vandaan hoor. Zelf nog niet geweest.
Kololo is een lodge (eigenaar Nederlander) maar is geen park ze zitten tegen Marakele aan. In Marakele kan je kamperen, maar niet rondrijden om de dieren te zien. Naast Marakele zit Privat Game Park Welgevonden, Met lodges en gamedrives (2x per dag) Deze laatste zijn we 3x geweest, geweldig park, met de big 5. Wij zijn zelf in Nedile lodge geweest, Altijd weer geweldig en zeer aardige mensen. En geweldig uitzicht vanuit je kamer en terras
Kijk op www.welgevonden.co.za. Dit park is ongeveer 3 uur rijden van Jo'burg.
groetjes uit een fris Kyalami
Annemieke
Madikwe is een wildpark dat op de grens met Botswana ligt en is alleen toegankelijk als je er in een lodge verblijft. Het heeft niets met Pilanes te maken.
In Marakele kun je heel goed rond rijden om dieren te spotten. Ik ben er vorig jaar 2 keer geweest en het is de moeite waard. Alleen wel eten en drinken meenemen.
Hallo jacques,
Ik weet niet of het de bedoeling is om zelf in het park ‘op safari’ te gaan maar dat kan inderdaad niet in Madikwe. Dat gaat via de lodge. Over Kololo weet ik je niets te vertellen maar wij zijn vorig jaar in Marakele geweest en vonden het zonde van de tijd. Als iets met de Beekse Bergen te vergelijken is is dat het wel.
Het park is in 2 delen verdeeld. In het eerste deel lopen antilope-soorten en giraffen en een paar neushoorns. En in het 2e deel, waar ook het tentenkamp Tlopi ligt (wel mooi aan een meertje, dat dan weer wel….)zouden ook roofdieren en groter wild als olifanten, leeuwen cheetha's en zo lopen. Wij zijn er 4 dagen geweest en 1 keer 2 olifanten gezien. uiteraard ook wat zebra's en wat antilope-soorten maar roofdieren in geen velden of wegen te bekennen. De wilde honden, waarvan gezegd werd dat ze er ook waren liepen op dat moment in een afgesloten gebied waar niemand kon komen omdat ze al een paar keer waren uitgebroken. Mogelijk zouden zij allemaal herplaatst worden in een ander park. Dus of ze er nog zijn is mij in ieder geval niet bekend. Verder kun je in het 2e deel van het park 1 rondje rijden met een paar doodlopende zijweggetjes maar je bent met een uurtje wel klaar… Misschien hadden wij ons er teveel van voorgesteld maar ik zou dan eerder adviseren om naar Pilanesberg te gaan. Daar kun je je uitstekend een paar dagen vermaken en prima zelf op pad gaan. Leuk park met veel wild.
succes met je keuze
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?