Wijn proeven omgeving Stellenbosch

• Tamara

Hi,

Hebben jullie ervaringen met goede, toegankelijke wijnboerderijen in de omgeving van Stellenbosch, waar je lekker kunt lunchen, wijn proeven en evt. een rondleiding kunt krijgen?

Daarnaast vroeg ik me af of de volgende route goed te doen is op 1 dag, waarbij we walvissen willen kijken in Hermanus, willen lunchen op wijngoed en dan een korte route rijden door de wijngaarden richting Stellenbosch:

Swellendam - Hermanus -Betty's Bay-Grabouw-Franschhoek-Stellenbosch

Bedankt voor jullie reacties!

Tamara

• Wim M

Hi Tamara,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar Udo heeft dat meer dan wie dan ook,

Mail hem gerust! www.winematters,nl

Doei,

Wim

• Jeroen

Hoi Tamara,

wat wij een hele leuke vonden was “Fair View” in Paarl. Hier hebben ze niet alleen heerlijke wijnen, maar ook allerlei soorten kaas die je kunt proeven.

Er is ook een restaurant om te lunchen, maar daar zijn we niet geweest.

Veel plezier!

Jeroen

• willemien

Rust en Vrede vond ik heel leuk en Mont Rochelle in Paarl is klein maar fijn.

Succes

Willemien

• loes

als je smorgens vroeg op pad gaat vanuit swellendam, dan kan je via hermanus wel voor de lunch in stellenbosch zijn en na de lunch een mooi ritje door het wijngebied maken - zelf zou ik dan via de helshoogte richting franschhoek of paarl gaan. je hebt dan een goede indruk van het bekendste wijngebied, hoewel er verder weg (worcester, tulbagh, robertson) ook nog aardig wat verbouwd wordt, maar dat alleen zou ook al weer een hele dagtocht worden.

zelf hebben wij een paar maanden terug op het landgoed van golfer ernie els (tussen s'bosch en somerset west) wijn geproefd.

vr gr

• loes

willemien is de rust en vrede het landgoed van ernie els, waar ik het over had ? wel modern, maar super indrukwekkend en schitterend uitzicht en de wijn was ook nog heerlijk

vr gr

• willemien

Ik was er in 2006 voor de 2e keer. Toen was het nog van de fam. Engelbrecht, maar ik zie op internet dat ze nu samen doen met Ernie Els.

Ik vond het er toen heel plezierig, rustig, er waren weinig gasten en heel mooi en aardige mensen, duidelijke uitleg en Lekkere wijn!!

• hillian

stellenbosch en paarl zijn de wijngebieden van zuid afrika, ze hebben speciale routes uitgelegd die duidelijk staan aangewezen, de meeste wijnboerderijen hebben proeflokalen en rondleidingen, vraag bij de plaatselijke ‘vvvv’. nederburg en kwv zitten in paarl, vooral nederburg is heel mooi. in tussen stellenbosch enb paarl heb je bosch en dal, zeker de moeite waard om langs te gaan. historische gebouwen.