soweto

• evert

Ik weet dat sommigen het als ramptoerisme beschouwen, misschien is het dat ook wel. Aan de andere kant denk ik dat het op mijn kinderen een onvergetelijke indruk zal maken. Kortom : de sowetotour.

Is het nog verantwoord sinds de jongste rellen, zijn er andere manieren, is er een aanrader………..

alvast bedankt

evert

• Wim M

Evert,

Ga er lekker naar toe met een taxi-chauffeur. M`n vader heeft er huizen gebouwd voor zwarte hoog opgeleiden in de jaren 80, wie in Blaricum niet zouden misstaan.

Ja , ik mocht er in die tijd niet in (1982) met m`n Nederlandse paspoort. De tijden zijn gelukkig veranderd. Laat je niet verleiden tot een toer met ellende verhalen (allemaal waar) over vroeger.

Groetjes,

Wim

• Theo

Het wordt beslist niet beschouwd als ramptourisme, maar als blijk van belangstelling voor de armoede in de town-ships. De bewoners zijn gastvrij en hebben beslist geen probleem met foto's maken als je het van te voren even vraagt. Het is beslist de moeite waard om belangstelling te tonen voor hoe de mensen daar leven. In Soweto ben ik wel geweest maar heb niet veel ervaring daar. Ik heb wel veel ervaring in de town-ships van de plaats Graaff-Reinet en heb daar goede banden en projecten lopen. Als je daar ook komt en je hebt belangstelling om met voorlichters of begeleiders de town-ships te bezoeken, dan kun je me mailen voor informatie op nomzano@home.nl Veel touristen is dat erg goed bevallen.

Veel plezier in Z-A en geniet van al het goede en mooie van het sfeervolle prachtige land.

Theo

• jeanette*

hoi evert

heb even op mijn website voor je gezocht en volgende voor je gevonden

"naar Johannesburg voor een Sowetotour, het bezoek aan het Hector Pietersonmuseum enz. Deze kan je bv boeken bij

www.sowetobackpacker.com een Nederlander die dan met je mee gaat. Helaas had hij voor ons de verkeerde datum staan maar dat zal hem niet elke keer gebeuren. Je kunt met hem op een vast plek afspreken en dan rijdt hij met jou auto de tour. Je komt onder begeleiding door de town-ships, ziet het huis van Mandela enz.

voor meer info over overnachtingsadressen en wat je er kunt doen + reisverslag en foto's enz zie www.reismetmemee.nl

wat mijn kids geweldig vonden? de whailwathing in St Lucia. Met die boot door de branding (net miami vice :D ).

heb je vragen? mail me anders maar. Mijn kids waren toen 15 en 12.

mvg

jeanette

• mtb

Het is ook “leuk” / leerzaam om in een ander dorp te gaan kijken.

Bij St. Lucia worden ook tours georganiseerd naar een dorp in de buurt. Daar krijg je een dansje voorgeschoteld en eigenlijk vond ik dit veel leuker!

• Tiny

Martien van Soweto-backpackers kan je een heel goede tour geven. Dat is echt een aanrader, dan krijg je een veel beter beeld dan met zo'n grote tourbus.

• annemieke

In Soweto waren helemaal GEEN problemen!

groetjes uit Kyalami

Annemieke

• DePol

In de buurt van Harrismith heb ik dorpjes gezien waarbij Soweto luxe is;ik had er geen goed gevoel aan over en heb geen fotos gemaakt want we gingen daar niet den toerist uithangen,wel iemand ophalen.

• evert

jullie hebben me helemaal overtuigd

ik probeer het even via backpackers

en anders zomaar de eerste beste taxi?

bedankt

evert

• Annemieke

Nooit zo maar de eerste beste taxi nemen hier in ZA. Je moet hier veilig reizen, het is geen NL.

groetjes uit een zonnig Zuid Afrika

Annemieke