Groenten & voedsel project

• Aryan

Hallo,

Dit is weer m'n eerste voorzichtige poging om te posten in dialoog vorm incl. antwoorden in maanden. Voelt zoals een olifant in een porceleinkast, dus stamp ik maar voorzichtig in het rond.

Op dit moment ben ik bezig met het financieren van een project om mensen te helpen met het zelf verbouwen van groente mbv speciaal vanuit de VS geimporteerde zaden die niet genetich gemodificeerd zijn en waarmee andere zaden gekweekt kunnen worden. Ook gevriesdroogde, lang houdbare voorraad zit bij de zending(en) ( http://www.efoodsdirect.com/ ) Eerste kosten zijn al gemaakt: een dikke 500 euro excl. verzendkosten naar afrika. Ook zijn ‘we’ bezig om te kijken wat solar energy kan betekenen. Dit alles moet juist ook voor de locals bekostigbaar blijven, mede door de moeilijke Rand koers. ( jaaa… 't is wat… )

De reden ligt voor velen wellicht niet voor de hand, maar ik ben de beroerdste niet om dit nog maar 's te verduidelijken met een linkje onderaan deze posting.

De groenten,

Aryan

____

http://zahell.blogspot.com/2008/07/flemish-parliamentarian-slams-genocide.html

Flemish MP John Vrancken also critises Mbeki's poor human-rights record on the African continent…

July 8 2008 – Brussels, Belgium. Probing questions were asked last week in the FLANDERS parliament about the ‘extremely negative role being played by SA president Thabo Mbeki’s government in the promotion of peace on the African continent. More specifically, he slammed the Mbeki government’s policies as conducted at the UN and the SADC, which ‘consistently fail to support any motions in the UN security council daring to condemn the great many human rights violations on the African continent.’

FOOD SHORTAGES LOOMING:

He warned that these murders and attacks targeting these highly productive farmers have a very powerful negative impact on the country's food-production and that many millions of people were suffering due to this in SA.

____

• Zebra

Jeetje interresant zeg, ik heb net een bioloog uit de US gehad hier voor 3 weken, deze meneer was gestuurd door de USom te kijken wat er met de geweldig gesponserde eco farm was gebeurd, Deze Farm was gesponsert voor 18 Miljoen Rand

er staan 200 greenhouses < er is maar water voor max 25> er is geen knowledge van enige admin dus afzetgebied en marktonderzoek is ernooitgeweest waardoor er nu tonnnen tomaten greenpeppers etc ligt te rotten, de overige lege greenhouses die verweren door de zon en andere weersomstandigheden, er waren teveel werkenemers die allemaal tzelfde verdiende van manager tot ferteliser, allemaal familie van elkaar, de hele 18miljoen Rand was op maar niemand kon laten zien waar t was gebleven en zo modderen demaar verder

:-)

Zebra