Door Afrika vanaf half augustus 2008 tot maart 2009. Wie gaat er ook. Kijk op onze site voor meer informatie www.donkerafrika.nl
Ziet er tof uit. Dat wordt vast een reis om nooit te vergeten. Wij zijn in 2004 een jaar door Afrika gereisd (Egypte, Soedan, Ethiopië, Kenia, Uganda, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika en Namibie).
Plan niet teveel en houd ruimte om je route te wijzigen. Als je ter plaatse bent hoor je weer nieuwe dingen en wil je soms toch iets anders bekijken.
Wens jullie in ieder geval heel veel plezier met de verdere voorbereidingen en jullie reis!
Groeten,
Yvonne
www.travelphotography.zenfolio.com
Hoi Tamara,
Dank voor je complimenten voor mijn foto's op de site. In Costa Rica heb ik de volgende lenzen gebruikt:
Sony kitlens 18-70 F3.5-5.6
Minolta 28-80 F3.5-5.6
Sigma 70-300 F4-5.6
De Sigma lens heeft echter de nare gewoonte om kapot te gaan als ik op vakantie ben (de autofocus begeeft het steeds). Daarom heb ik nu de Sony 70-200 F2.8 G gekocht en die gebruik ik in combinatie met een 1.4 converter van Sony. Achteraf jammer dat ik die lens niet al had toen ik naar Costa Rica ging, want ik had die lichtsterkte goed kunnen gebruiken.
Groetjes,
Yvonne
Hoi Ton en José,
Heb even op jullie site gekeken. Wat een prachtig avontuur gaan jullie tegemoet. Fantastisch hoor!
Ik zag in jullie voorbereidingen dat jullie heel bewust kiezen voor een zakenpaspoort. Mijn ervaring is dat dat niet nodig is. Ik heb er ook ooit eentje aangeschaft omdat ik dacht dat ieder land zijn eigen bladzijde wilde, maar in Afrika is men erg zuinig. Mijn pas in nu bijna verlopen en nog niet half vol gestempeld.
Ik wens jullie nog heel veel plezier met alle voorbereidingen en een hele goede reis!
Groeten Yvonne
www.travelphotography.zenfolio.com
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?