wisselen

• greet

ik heb even een vraagje.

ik ga 21 juli 3 weken naar zuid-afrika voor een rondreis.

nu is mijn vraag of je in de hotels je euro's kan omwisselen?

wij nemen meestal contant geld mee en altijd zo gedaan.

maar nu voor het eerst naar zuid-afrika dus dan is alles weer nieuw en zou ik het willen weten .

ik zat ook te lezen dat het erg koud kan zijn dus neem maar een warme trui en fleece vest mee.

maar ik ben er van overtuigd dat het een mooie reis gaat worden.

groetjes greet

• loes

ik heb zelf nooit de indruk dat de winkels, restauranten en hotels op euros zitten te wachten. zoveel geld bij je hebben lijkt me ook niet zo'n goed idee. je kan met je eigen bankpasje op iedere hoek van de straat pinnen en credit card wordt ook overal geaccepteerd. als je per huurauto rondreist heb je die toch bij je. kan niet van veel van het personeel verwachten dat ze ook nog zo'n ingewikkeld wisselsommetje moeten maken. in ieder geval een fijne vakantie en als je tijdens je reis ook richting kaapstad gaat, zou ik inderdaad maar wat warms meenemen. het is er momenteel winter

grts

• Wim M

Je kan door heel ZA gewoon pinnen bij pinautomaten. Ik zou GEEN kontant geld meenemen. Het kost je veel geld met omwisselen. Wanneer je toch geld meeneemt, moet je het zeker niet op het briefje invullen in het vliegtuig.

Wim

• Marietje

Hai Greet,

Wij gaan ook met een georganiseerde rondreis op 21-7 naar ZA. Voor het eerst wel te verstaan.Wij hebben een beetje hand geld bij ons totaal zo'n 350,– euro. De rest pinnen we daar wel. En wat de kleding betreft; moeilijk te zeggen in iedergeval basic shirts met lange mouw en t- shirts . en gewoon lekker een spijkerbroek die opgerold kan worden. Voor de rest neem ik voor de zekerheid toch maar een lekker warm jack mee. En natuurlijk een of twee vesten.

He veel plezier.

Wij kijken er enorm naar uit.

Groetjes Mary, Rob en 2 kinderen

• greet

oke ik ga dan maar pinnen.

wij gaan met fox reizen.

en ja iets warms dat had ik ook la bedacht .

we gaan van johannesburg tot kaapstad.

iedereen bedankt voor de info.

en nu ga ik me voorbereiden op een vreselijk mooie reis.

groetjes greet

• Els den Butter

Dag Marietje,

Spannend over twee weken naar Zuid Afrika. Gaan jullie wellicht een weblog bijhouden? Wij zijn zelf reislustige ouders die na onze reis door Zuidoost Azie reisverhalen van andere ouders op onze website www.verrereizenmetkinderen.nl zijn gaan verzamelen. Tot nu toe vooral over reizen in Azie. We zouden het leuk vinden om ook verhalen over Zuid Afrika toe te voegen. Misschien iets voor jullie?

Ook andere ouders die hiervoor interesse hebben zijn natuurlijk van harte welkom.

Els den Butter

Klaas van Dijk

info@verrereizenmetkinderen.nl