Petoria of Johannesburg?

• Dorien

Hoi,

Begin september gaan wij (2 pers. van 27 jaar) voor 3,5 week naar Zuid-Afrika. Dit wordt onze eerst keer in het land dus erg spannend.

We gaan een rondreis maken en maken gebruik van de Bazbus. Heeft iemand daar al ervaringen mee?

We komen aan in Johannesburg en vliegen terug vanuit Kaapstad.

Nu wil ik graag weten of we ons eerste hostel het beste in Johannesburg kunnen boeken of in Pretoria.

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt.

Groetjes, Dorien

• Cristien

Hebben jullie nagedacht over het huren van een auto?

Veel handiger dan als maar bussen.

• Dorien

Hoi Cristien,

Autohuur hebben wij inderdaad overwogen maar dat was een stuk duurder dan de Bazbus. Of heb jij een goede tip?

• Monica

Als ik jullie was zou ik in Pretoria starten. Die plaats vind ik interessanter dan Johannesburg. Overigens zou ik jullie ook een huurauto willen aanraden. Is inderdaad duurder, maar je bespaard flink op excursies. Je kan dan bv zelf het krugerpark in, i.p.v. een dure excursie te moeten boeken bij een hostal. Uiteindelijk zal de totaalprijs niet zoveel uitmaken. Zelf heb ik een aantal keren gecampeerd in zuid-afrika. Gewoon klein koepeltentje mee. Vaak kan je je tent bij een backpacker opzetten voor een habbekrats en kan je toch gebruik maken van de faciliteiten van de backpacker. Ook een manier om geld te besparen.

• Reisgraag

Met autohuur ben je veel vrijer en je kunt gaan en staan waar je wil, terwijl met de bus je vast zit aan bepaalde routes en meestal steden, waar jullie eigenlijk niets te zoeken hebben.Zoals Monica ook al zei, de excursies gaan ook veel geld kosten, terwijl met een huurauto je zelf kan rijden.

Succes met het uitzoeken.

Piet

• Yvonne

Ik denk dat het toch interessant is om nog eens te bekijken of je geen auto kunt huren. Ik betwijfel of het zoveel duurder is dan de BazBus.

Bij eautohuur.nl kun je goedkoop een auto huren. Bovendien ben je bij de BazBus ook gebonden aan de plaatsen waar deze naar toe rijdt. En wat Piet ook al aangeeft, zonder eigen auto moet je vrijwel overal een excursie boeken.

Ik weet niet of jullie bijvoorbeeld van plan zijn om Kruger en andere parken te bezoeken?

In ieder geval wens ik jullie een hele fijne vakantie.

Groeten Yvonne

www.travelphotography.zenfolio.com

• Dorien

Hoi allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik ga toch nog eens bij eautohuur informeren wat er mogelijk is. Want als ik de reacties zo lees zou dit voor de excursies goedkoper zijn.

Groet, Dorien