4x4 camper

• Sjaak

Volgend jaar willen wij van J’Burg naar j’Burg via Namibië (eventueel Botswana). Deze reis kun je het beste maken met 4x4 camper. Ik zag dat er 2 mooie 4x4 campers zijn en mijn vraag is heeft iemand ervaring met een van deze campers.

- Kea 2 Berth King Cab 4WD Off Road Camper

- Bobo discoverer X 4x4.

Beiden bedrijven zijn prima om een camper te huren dat weet ik uit eigen

ervaring maar ik was even benieuwd naar het slaapgedeelte bij deze 2 campers.

Groeten Sjaak

• Corné

Hoi Sjaak,

Praktisch gezien zul je niets hebben aan de 4x4, immers als je met een camper door mul zand gaat rijden dan kom je vast te zitten: deze campers zijn laag bij de grond met kleine banden.

Rijd je op een modderig stuk dan heb je er wel iets aan.

De BoBo camper was ons, ruim 4 jaar geleden, prima bevallen.

Veel plezier met je voorbereidingen.

Corné.

www.amukela.com

• Tim

Hallo Sjaak,

Neem eens een kijkje op www.motorhome-world.com voor info. De Nissan Patrol Discoverer X heeft een 220mm hoge ground clearance, grote banden en een 4.2lt dieselmotor met meer ruimte als een Trax. Ook de enigste met een (nood) WC.

Het bed van de Discoverer X is 1700mm breed en 1900mm lang. Er is geen groter bed. Dit bed moet je manual uittrekken wat makkelijk gaat.

Tim Bouwers

Bobo Campers

• Sjaak

Hallo Tim,

dank je wel voor je antwoord. Onze interesse gaat ook uit naar deze camper. Ik heb op de website gekeken maar is dat matras wel stevig genoeg voor bv. 2x 90 kg. Ik heb last van reuma dus een goed matras is voor mij een must. Jullie andere campers zijn prima matrassen maar deze lijkt me zo kwetsbaar.

Groeten Sjaak

• Maaike

@ Sjaak

Zelf heb ik een rugoperatie gehad (gebroken ruggenwervel) en was ook bang dat de matrassen niet goed genoeg voor mij zouden zijn. Wij hadden een bushcamper in Namibie. Ik heb van tevoren gewoon bij Xenox zo'n zelfopblaasbaar matrasje gekocht (kost en weegt weinig). Dit heb ik onder het matras gelegd. Ik heb 4 weken lang goed kunnen slapen. Als ik alleen op het matras van de bushcamper had moeten liggen, dan had ik vele slapeloze nachten gehad. Volgend jaar gaat hij beslist weer mee!

• Maaike

@ Sjaak

Zelf heb ik een rugoperatie gehad (gebroken ruggenwervel) en was ook bang dat de matrassen niet goed genoeg voor mij zouden zijn. Wij hadden een bushcamper in Namibie. Ik heb van tevoren gewoon bij Xenox zo'n zelfopblaasbaar matrasje gekocht (kost en weegt weinig). Dit heb ik onder het matras gelegd. Ik heb 4 weken lang goed kunnen slapen. Als ik alleen op het matras van de bushcamper had moeten liggen, dan had ik vele slapeloze nachten gehad. Volgend jaar gaat hij beslist weer mee!

• Maaike

?????????

Hoe mijn antwoord hier 2x geplaatst is, is mij een raadsel? Sorry!

• Tim

Sjaak,

Het matras is gevult met high density foam, en voelt dus hard aan. Je kan niet met een hand het materiaal compleet indrukken omdat het te hard is. Iedereen houd van een matras ietsje harder of anderom, maar met deze vulling hebben we volgens ons een goeie hardheid middenweg, want er zijn vrijwel geen klachten over slecht slapen. Misschien de tip van Maaike voor de zekerheid opnemen?

Tim

• Sjaak

dank je wel voor jullie reacties. We zijn al aan het kijken voor de route voor volgend jaar maar eerst nog even wachten op toestemming van ons werk (6 weken vakantie) en daarna vlucht en camper boeken.

Groeten Sjaak

• Sjaak

Hallo Tim,

mag je met de camper (4x4 en gewone camper) ook rijden in Mozambique?

Groeten Sjaak