huur auto

• Sander

Begin augustus vertrekken mijn vriendin en ik naar Zuid-Afrika. Van daaruit willen we met een huurauto in ongeveer 4 weken het rondje Kaapstad -> Port Elizabeth -> Upington -> Kaapstad maken.

Heeft iemand de gouden tip wat betreft een autoverhuurbedrijf? De voorwaarden zijn voor zover ik begrijp namelijk nogal van belang. Wat dat betreft wil ik eigenlijk zo min mogelijk risico lopen tegen een redelijke prijs.

Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Sander

• Sander

Hoi naamgenoot,

Pak Holidaycars. Goede tarieven en voor een bedrag van 2,50 Euro per dag koop je ALLE risico's af. Ze zitten in Leiden, Nederland, dus als je onaangename verrassingen aantreft op je creditcardoverzicht, hoef je niet met de andere kant van de wereld te gaan debateren. De tarieven daar zijn scherp, zelfs vergeleken met het lokaal in Zuid-Afrika huren van een auto en je kunt gewoon via je Nederlandse bankrekening betalen. Ze hebben alle gangbare verhuurstations in hun systeem, tot aan de kleinere luchthavens en toeristische trekpleisters aan toe.

Fijne reis,

Sander

• Annemieke

e-autohuur.nl is een ook een goede en goedkope optie.

Veel plezier.

Groetjes uit een fris Kyalami

Annemieke

• Jurgen

Wat ook een goede optie is om in ZA direct contact op te nemen met Tempest Car Hire. Sixt verhuurt via hen auto's. Je kunt contact opnemen met ztsipa@tempestcarhire.co.za , dit is het mailadres van de call centre manager in j'burg.

Wij betalen voor 6 dagen huur van een Toyota Avanza een kleine 1600 ZAR (is +/-130 euro), via e-autohuur en andere kanalen ben je al gauw 250 euro kwijt.

Succes,

wij mogen over 5 maanden weer.

Jurgen

• Sander

Nou, 250 Euro voor 6 dagen is in ieder geval niet de prijs van Holiday Cars. Bij hen kun je voor de hele huurperiode die Sander noemt (4 WEKEN in plaats van 6 DAGEN) een auto krijgen tussen de 376 (mini) en 839 (intermediate) Euro. Het hangt er natuurlijk sterk vanaf wat je nodig hebt (m.a.w. met hoeveel personen je bent en of je off track / 4x4 gaat).

Voor 70 Euro extra koop je ALLE risico's af en kun je eventuele schade of andere issues gewoon in Nederland afhandelen.

• lies

www.sunnycars.nl is te vergelijken met holidaycars maar hebben als voordeel dat je pas 3 weken voor vertrek hoeft te betalen. Tarieven en voorwaarden zijn zo goed als hetzelfde.

Lies

• Sander

Fijn al die reacties. Daar kan ik zeker wat mee.

Bedankt allemaal!

Groet Sander

• Ton M

Ik sluit me hier volledig bij aan. al 3 jaar prima ervaringen met Hollidaycars. Leveren ook keurig af bij je hotel.

Geen gezeur en gezeik over een krasje ofzo bij het retourneren.

Ton M.

• annemieke

Kan best, maar kijk uit dat je een auto krijgt in goede staat! Een vriend van ons heeft notabene 2 ja 2 klapbanden gehad en was nog een heel gevecht hehad met Sunnycars om alle extra gemaakte kosten vergoed te krijgen.

Hij had alles goed nagelopen, maar hier met al die gaten in de weg, zijn vaak de banden er erg aan toe en dus niet te zien helaas.

Groetjes uit een nachtvorst achtig Kyalami

Annemieke

• Anja

Sander, ik ga precies hetzelfde rondje in de andere richting maken. mocht je nog goede tips en ideeen hebben, graag!

Fijne reis. Anja