een avond en een dag kaapstad, wat te doen

• d

wij hebben alleen een avond en een dag in kaapstad. Wat moeten we absoluut doen? Wij dachten de eerste avond waterfront/bijkomen van de vlucht. Volgende dag tafelberg en dan 's middags nog iets? Iemand tips?

• Annemieke

Wanner ben je in Kaapstad? Want de kabelbaan is tot 5 augustus in service, dus gat niet naar de Tafelberg.

Het '2 Ocean aquarium"vlakbij Waterfront is een aanbeveling.

Veel plezier.

Groetjes uit een fris Kyalami

Annemieke

• Remco

In de middag een boottrip naar Robbeneiland?

Groeten Remco.

www.zuidafrikaforum.nl

• Ron B.

Eén van de grote Zuidafrikanen was Cecil John Rhodes, er staat een standbeeld van hem in Kaapstad, zou ik zeker gaan kijken. Verder; Groote Schuur, Waterfront, lekker uit eten (snoek, als je van vis houdt), van Kaapstad af naar het taal monument in Paarl, bezoek aan het wijngebied rondom Paarl, in een dag kun je ook Kaappunt en Kaap de goede Hoop doen. In Kaapstad is ook een groot overdekt winkelcentrum, de naam is me echter ontschoten, maar dat is ook zeker een bezoek waard. Er zal ook vast een museum zijn over de geschiedenis van de Kaap, van Khoi - VOC - tot heden.

Zo maar wat ideeën, veel plezier!

• Cristien

Als je echt wat wilt opsteken en de boot naar Robbeneiland is vol, ga dan naar het museum van het 6e district.

Hier onder het verhaal.

Ik ben er geweest en was enorm onder de indruk.

http://www.volkskrantreizen.nl/blogpost.php?username=wim_bossema&webtitle=hier_bruiste_het_leven_op_stra&usergroup=redactie

• Theo

Met de rode dubbeldekker een stadsrondrit. Met één kaartje kun je overal in en uitstappen en kom je bij alle bijzondere bezienswaardiheden. Eeen mooie toer in en rond Kaapstad. Vertrekpunt o.a. bij Waterfront elk uur. Als je maar één dag hebt en Tafelberg is gesloten, is dit een aanrader.

Succes en veel plezier in de mooiste stad Kaapstad.

• d

Wij komen aan op 28 september. Volgens mij is de tafelberg dan al weer open? En de wijngebieden willen we na Kaapstad doen. Thnx voor alle tips!