Wel iets duurder dan het Kruger: http://www.nkayalodge.co.za/index.php?mod=submain&SubPage_ID=40
Er zijn veel kleine parken maar het grootse en weidse van het Krugerpark vind ik erg bijzonder.
Geniet je vakantie.
Hoi Remco,
Mooie site met een duidelijk verslag en prachtige foto's. Een genot om naar te kijken.
Wij gaan half september voor een maand naar Zuid-Afrika. Zie op je site dat je de auto via eautohuur.nl hebt geregeld. Heb je daar goede ervaringen mee? Wij hebben eigenlijk alles al geregeld behalve de auto. Moest je drop off kosten betalen? Wij willen huren in Kaapstad en inleveren in Johannesburg.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Groeten Yvonne
Hoi Yvonne!
Dit is het tweede jaar ZA dat we geboekt hebben bij eautohuur, en ook voor twee vakanties in Spanje hebben we daar een auto gehuurd. We hebben alleen maar goede ervaringen, op alle lokaties waar we de auto ophaalden stond de afgesproken auto klaar en waren de papieren in orde, dus de volgende keer doen wij het zeker weer. Dit is toevallig een bedrijf waar wij goede ervaringen mee hebben, veel prikkers hier hebben ook goede ervaringen met andere aanbieders. Je betaald bij alle verhuurders drop-off kosten, deze liggen voor Kaapstad en Johannesburg rond de 40 a 50 euro.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
groetjes Remco.
www.zuidafrikaforum.nl
Hi Henk,
Wat ik bedoel met bureau en opcenten (sorry dat ik zo rottig formuleer) is dat wanneer je hier in NL boekt je al 19% BTW kwijt bent. In Za 16%. Met opcenten wil ik zeggen dat het bureau hier (in Holland) het ook niet voor niets doet en er dus ook aan verdienen moet. Taalkundig was dit niet correct: Opcenten= percentagegewijze verhoging van belasting. Natuurlijk is het Kruger goedkoper. Daar ben ik 3x geweest, prachtig! Maar de vele asphaltwegen staan me tegen en wanneer er echt iets te zien is staat er een rij busjes van 10-15 (zelf gezien)
Wij zijn in februari in het Kruger met een night-drive meegeweest. Van ons kregen er 4 een schijnwerper mee om dieren te zoeken. In het prive-park mochten we niet zelf schijnen, want wanneer je een nachtjager met vol licht in de ogen schijnt, duurt het zeker 3 kwartier voor zijn ogen weer gereset zijn. (dus een makkelijke prooi)
Bedankt dat je me scherp houdt op m`n laatste vakantiedag,
Groetjes,
Wim
Hoi, het Kruger heeft meer onverharde wegen dan verharde, en daar mag je zelf rondrijden. Kom je weinig mensen tegen en dat is leuk als je bijv. een cheetah ziet.
Uiteraard nooit een roofdier in de ogen schijnen, noch op bijv. een impala. Door de grote schaduw die ontstaat kunnen ze schrikken, dus zal een goede fieldguide op de grond schijnen voor de dieren of er overheen.
Fijne vakantie!
Hoi Pim!
We wisten dat jullie ergens in de buurt zaten maar niet precies waar. We gaan de volgende keer zeker naar Malala dus de koffie hou ik even te goed! Dan drinken we een kopje “Renosterkoffie”, nooit geweten wat dat was maar bij Corné geleerd, en erg lekker!
Groetjes Remco.
www.zuidafrikaforum.nl
Je hebt gelijk dat als er iets bijzonders te zien is dat je dan al gauw een ‘file’ krijgt maar aan de andere kant als je meer naar het noorden gaat is het vaak veel rustiger en uiteraard hoef je niet over het asfalt te rijden. Er zijn onverharde mogelijkheden genoeg. In de buurt van Satara hebben wij ook wel eens een uur alleen bij een luipaard gestaan… Maar je moet in derdaad een beetje geluk hebben.
Maar Kruger blijft zeker de moeite waard!! en een groot voordeel is dat je inderdaad zelf kunt rijden en niet afhankelijk bent van anderen… maar da's erg persoonlijk.
Ruud
www.afrikafotosafari.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?