bezoek aan Zuid Afrika

• Tienet

Hallo Allemaal!

Net zoals vorig jaar, ga ik ook deze zomer naar het prachtige land Zuid Afrika! Ik heb dus flink wat gezien en ik vroeg me af, of de mensen die regelmatig op dit prikbord te vinden zijn nog wat leuke (minder toeristische) tips hebben!

Mijn reis gaat als volgt:

Dag 1 Aankomst

Dag 2 Schiereiland

Dag 3. Langs de zuidkust: Kleinmond, Gansbaai, Bredasdorp:

scheepvaartmuseum.

Eventueel Elim en Cape Aghulas. Kraanvogels.

Dag 4 De Hoop Nature Reserve, Koppie Alleen.

Dag 5 Naar Slangrivier.

Kamperen bij de boer.

Dag 6 Naar Plettenberg Bay.

Dag 7 Rommeldag

Dag 8 Naar Addo Elephant Park

Dag 9 In Addo en dan naar Plettenberg Bay.

Dag 10 Mazisame Childrens Centre en naar nog een weeshuis, wat ik al een jaar

financieel ondersteun.

Dag 11 Olifantrijden in Knysna

Dag 12 Terugreis via route 62

Dag 13 Route 62

Dag 14 Aankomst in Kaapstad. Vrije besteding

Dag 15 's Avonds retour Holland

Ik vertrek 1 augustus en 15 augustus vlieg ik weer terug.

Ik hoop van jullie te horen!

groetjes, Tienet

• Mo

Hoi Tienet,

Ik ga inmiddels ook al 6 jaar naar zuid-afrika in de zomervakantie en verblijf vaak een tijd in Wilderness. Daar vind ik het heerlijk om te wandelen en op de zaterdag ochtend naar de markt in Sedgefield te gaan. Dat is echt een vaste prik als ik daar ben in het weekend.

Bij Plettenberg Bay ben ik vorig jaar ook in zo'n klein gamepark geweest. Ik geloof dat de naam Rhino Base Camp was (maar dat weet ik niet zeker meer)

En een paar jaar geleden nog geweest in Botlierskop, vond ik ook de moeite waard.

Maar als ik het zo zie, heb jij ook tijd te kort.

Ik kom je waarschijnlijk nog wel tegen onderweg. Ik vertrek op 3 augustus weer van wilderness terug naar Cape Town om daar 's avonds het vliegtuig naar amsterdam te pakken.

Groet, Mo