Alleen in Kaapstad

• Margreet

Beste Kaapstad liefhebbers,

ik ga in september een rondreis maken door Zuid- Afrika met een groepsreis. Hier verheug ik me ontzettend op! Omdat Kaapstad zo mooi schijnt te zijn, heb ik drie dagen verlenging in Kaapstad geregeld. De rest van de groep gaat naar huis.

Nu hoor ik (zul je altijd zien) enge verhalen over de veiligheid van Kaapstad. De reisgids raadt alleen de townships af, maar daar wilde ik toch al niet naar toe! Waar kan ik overdag wel naar toe en waar beter niet?

And last but no least: Weet je misschien nog leuke tips voor Kaapstad?

Dank je wel alvast!

groeten Margreet

• nrrdgrrl

alvast een tip: als je naar robbeneiland wilt, even tevoren een kaartje regelen op hun website. mijn gasten en ik hebben in februari steeds voor niks in de rij gestaan aan het loket.

• Annemieke

Waterfrond is gezellig en vergeet niet daar vlakbij gelegen Aquarium, erg mooi en interessante vissen.

Robbeneiland heeft geschiedenis, maar viel ons zwaar tegen. Je zit in een bus die over het eiland heen reest en je mag er niet uit, behalve dan in de gevangenis.

Constansia is in Kaapstad en overal uit.

Groetjes en veel plezier

Annemieke

• jaroen

Annemiek ,

Ik ben het met je eens van Robben eiland

Toe ik er was zij ik kan geen engels verstaan en ik vertelde hen dat mendela

Niet altijd daar was (ik weet wel beter)

Magreet heb je een auto ga eens langs Kristenbosch achter links van de kabelbaan dat is intrasant.

En je kan er lekker eten

En aquarium is de moete waard en er zijn in de haven echt nog wat te zien

een soort inlandse winkeltjes

Ik weet als je in de toer bij de zee honden zijn geweest ook leuk

En bv even kijken bij stellenbosch daar zijn genoeg musea's

• Margreet

Beste allemaal,

dank je wel voor je berichten! Ik ga zeker naar waterfront en het acquarium! En een ritje in de buurt van de Tafelberg vind ik ook niet verkeerd! Roben Island is natuurlijk een klassieker, dus dit ga ik zeker ook doen. Je moet er geweest zijn toch!

Annemiek, ik begrijp helaas je laatste opmerking over Constansia niet. Is dit een leuke uitgaansgelegenheid??

groetjes Margreet

• Theo

Op onze site www.nomzanofreschool.nl staat op de pagina vakantieitips veel tips voor Kaapstad die ik zelf al meerdere keren ervaren heb. Een mooie stad met een prachtige omgeving waar je drie dagen zeker omkrijgt.

Veel plezier,

Theo

• Annemieke

Nee het is een mooi wijn gebied met veel Dutch Cape huizen. Erg mooi om te bezoeken. Ligt buiten Kaapstad zelf, ook SOmerset West is leuk om te bezoeken.

Veel plezier.

Annemieke

• loes

margreet, constantia is gewoon een van de zuidelijke voorsteden van kaapstad. hoofdzakelijk een chique woonwijk met inderdaad wat wijnbouw - groot constantia is heel bekend en mooi om een kijkje te gaan nemen. maar nee, uitgaansgebied is het zeker niet. zijn natuurlijk wel restaurants zoals overal in iedere “suburb” is ongeveer een half uurtje rijden vanaf de waterfront en halverwege de 2 oceanen.

vr gr