Veiligheid Johannesburg OR International

• Danielle

Hallo!

Aankomende zomer ga ik 3 weken vrijwilligerswerk doen in Zuid Afrika. Ik zal alleen aankomen op OR Tambo International Airport in Johannesburg om hier vervolgens een paar uur op de groep te wachten. Hier wil ik zaken regelen zoals het kopen van een Zuid Afrikaanse simkaart en het omwisselen van geld. Nu vroeg ik me af het het zit met de veiligheid omdat ik als meisje alleen enkele uren op het vliegveld door moet brengen. Waar zou ik op moeten letten en waar kan ik het beste verblijven.

Na deze 3 weken ga ik zelf rondreizen via Durban, Port Elisabeth via Tuinroute met de BazBus en zal me op het vliegveld laten ophalen door het desbetreffende hostel. In de hotels regel ik vervolgens excursies en uitjes. Is dit een aan te raden en veilige manier van reizen in Zuid Afrika? Aangezien ik de laatste reis alleen zal maken? Alle tips zijn welkom!

• Reisgraag

Danielle,

De bank en Vodacom voor een simkaart zijn beide in de aankomsthal gevestigd en daar ben je in principe veilig. Hou wel jouw bagage goed in de gaten, vooral je handbagage. Maar ga niet in op voorstellen van onbekenden, bv personen die je willen helpen met je bagage.

Bij Vodacom zijn ze heel behulpzaam, ze zetten je nieuwe simkaart in je gsm en zetten alle tel nummers van de oude kaart snel over naar je nieuwe simkaart.

Daarna kun je rustig wachten in een restaurant daar.

Gaat de BazBus je overal bij een hotel afzetten? Zo niet moet je het hotel vragen om je te komen halen waar de bus stopt. De bus is veilig maar als vrouw alleen met bagage moet je niet in een stad gaan lopen. Wees altijd alert.

Veel plezier,

Piet

• nrrdgrrl

in grote lijnen is het vliegveld veilig. maar er wordt nu heftig verbouwd, daardoor is het erg rommelig en is de kans groter dat er iemand met losse handjes ongemerkt wat meeneemt. altijd goed opletten dus! maar de meeste mensen zijn gewoon vriendelijk en van goede wil.

veel plezier!