weer

• Monique

Hoi Allemaal,

Ik ga 20 juli voor het eerst naar Zuid Afrika. Ik ga een rondreis maken met FOX. Begin in Johannesburg en daarna Swasiland etc. We komen niet in Kaapstad. Nu zou ik graag weten wat ik zoal in mijn koffer moet doen. Is het s'morgens erg koud? En is het in de middag goed warm? Ik heb echt geen flauw idee wat ik mee moet nemen. Ik hoor graag reacties.

Groetjes Monique

• jeanette*

hoi,

ik weet niet of je van afritsbare broeken houdt maar daarmee ben je erg flexibel. Mijn ervarin van twee jaaris dat het overdag lekker kniebroek weer met t'shirt maar tegen de avond is een fleecevest wel lekker. Sandalen voor overdag maar ik zou lekkere wandelboots aan doen als ik er heen vloog.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

• greet

ik vertek 21 juli met fox naar zuid afrika.

ik was ook al aan het bedenken wat voor kleding mee te nemen.

fleecevesten heb ik al gekocht en nu nog de afritbare broeken leek me ook wel erg handig.

ik heb er veel zin in en ook maakte ik me zorgen over de berichten die je hoorde de laatste tijd.

wij komen wel in kaapstad en starten in johanesburg.

groeten greet

• paulus

Hi,

Weer/temperatuur is moeilijk aan te geven. Daarom maar wat algemeen heden en eigen “gevoel”. Nl wat voor de 1 lekker is , is voor de ander warm of koud.

Bv zuidafrikanen lopen in dikke truien rond, terwijl een toerist een T shirt aan heeft.

Johannesburg ligt op een plateau 1500 meter boven zeespiegel. Juli is hartje winter in Zuid Afrika.

Vorig jaar heeft het in Joburg een beetje gesneeuwd en geijzeld.

Maar algemeen kan je voor Joburg zeggen dat het 's avonds koud is ( zelfs nachtvorst) en overdag tussen de 16 en 18 graden. Let op , de zon gaat vroeg onder en om 4 uur begint het al aardig af te koelen.Het zwembad water is ijskoud!.

In de Kaap kan het stormen, regenen en waaien, maar OOK heel mooi weer zijn.

Kruger is lekker 25 graden. "s Avonds Fleecetrui weer.

Durban, Warm en 's avonds ook lekker.

• paulus

De lucht in Joburg is droog en ijl. Lippenbalsum is aan te raden.

Kruger ligt lager, dus lucht is minder ijl!

• Monique

Bedankt voor de snelle reacties!!! Hier kan ik wat mee gelukkig.

Groetjes

• paulus

Oja, Swasiland is ook erg koud 's avonds. Is een berggebied.

Overdag met een lekker zonnetje is het goed toeven.

Het kan ook regenen/misten.

• Reisgraag

Het oosten van Swaziland is lage veld met suikerriet plantages voor de 3 suikerfabrieken, dus warm in de winter en bijna net zoals Kruger.

Kijk ook op de website die je dagelijks de max en min temperaturen aangeeft:

http://www.sabcnews.com/weather/temperatures/

Of: http://weather.msn.com/region.aspx?&wealocations=South+Africa&setunit=C

Piet

• paulus

Piet,

Is die weg door dit gebied nog steeds zo hobbelig???

• Reisgraag

Paulus,

Je bedoeld hobbelig op die gravel roads (grondwegen) ?

Alles is nu tarred roads (asfalt) van Border Gate bij Tshaneni tot bij de Lavumisa grenspost, maar het stukje tussen Siteki en Big Bend ben ik niet zeker van. Weet iemand dit? Al de andere hoofdwegen en hoofd verbindingen zijn asfalt, zelfs van Oshoek naar Mbabane is nu een 4-baans snelweg.

Piet