veiligheid Pretoria

• maarten

Heel wat wijken in centrum zijn de laatste jaren no go geworden. Waar over 4 jaar nog de grote autovehuurbedrijven zaten regelt nu de wet van de straat. Al zijn er nog heel wat wijken die wel goed zijn in Pretoria. Al is het de laatste weken natuurlijk nog wat gespannnener.

Zelf was ik er in sept nog bij een Vriendin die in de wonderboom area woont.

• Peter Rietveld

Gisteren is gebleken dat misdaad overal gebeuren kan. In de rustige wijk Waverley is mijn dochter, die natuurlijk alle ins & outs kent, voor een winkel beroofd. Er is twee keer op haar geschoten, gelukkig is zij niet geraakt, maar heeft er vanzelfsprekend een trauma aan overgehouden. De berovers zijn er met haar auto vandoor gegaan na ook haar handtas uit haar handen gerukt te hebben.

• Niels

Verschrikkelijk! Beschoten nog wel! Ik wens je dochter sterkte toe!

• Niels

En hoe is Arcadia nu? Heb lange tijd een kamer gehuurd in een historische villa op de hoek van Kerk Straat en Mears Straat. Erg gezellige tijd gehad en me geen moment onveilig gevoeld. Thans hebben de eigenaren er een luxe Bed en Breakfast van gemaakt, Ellensgate geheten www.ellensgate.co.za , is iemand daar al eens geweest?

• Peter Rietveld

Dankjewel Niels, je bent de enige die hier sympathiek op gereageerd heeft.

• Ron B.

Hallo Peter,

Vreselijk voor je dochter om mee te maken. Wens haar alle sterkte toe om van de schrik te bekomen en prijs jezelf tegelijkertijd gelukkig, dat ze niet is geraakt door de kogels. Het had nog heel anders kunnen aflopen.

Ik weet zeker dat iedereen op het forum met je dochter en haar omgeving meeleeft. Geen directe reactie op jou item betekent niet dat er niet wordt meegeleefd, het heeft alleen even tijd nodig voordat het gelezen wordt. Niet iedereen zit alle dagen, gedurende de hele dag op het forum te kijken.

Hartelijke groet,

Ron B.

• Ed

Peter,

Veel sterkte. Vooral voor je dochter.

Ed

• Peter Rietveld

Hartelijk dank voor jullie moedgevende woorden, dat wordt echt gewaardeerd. Mijn vorige reactie was denk ik ingegeven door de schrik, sorry.

• Remco

Beste Peter.

Ik lees dit bericht nu pas en eerlijk gezegd had ik er overheen gelezen. Wat een verschrikkelijke ervaring voor jouw dochter en ook voor jou! Ik hoop dat ze deze ervaring kan verwerken op termijn, en dat de daders gepakt en goed berecht worden. Dit zal altijd helpen bij de verwerking. Heel veel sterkte in ieder geval.

Groetjes Remco.

• Reisgraag

Elzo,

Nee ze hebben (nog) geen website. Ze hebben heel veel zuid afrikaanse produkten en ze zijn dagelijks geopend behalve zondag, hoewel er sprake van is dat ze dinsdagen gaan sluiten en zondagen open zullen zijn.

Piet