Boerewors NL

  • loes

    heb vanmorgen net 10 kilo gehaald en hij had het vers voor me gemaakt. zag er ook mrs ball chutney staan voor de liefhebbers hij kan van worstmaken onderhand wel een dagtaak maken en na de reclame hier op het prikbord zeker!

    gr

  • Mickey

    heb je ook biltong en droe wors meegenomen? Mmm lekker!

    Mickey

  • loes

    nee mickey, daar doe je mij geen plezier mee! wel bepaalde andere droge etenswaren (uit andere landen) maar niet de za variant. bij ons thuis ging het er redelijk hollands aan toe wat eten betreft, dus dat zal wel de oorzaak zijn

    ga de butternut vast schillen en in de folie doen. koud wijntje erbij en dan wanen we ons ergens “pal zuid” op deze mooie dag

    gr

  • Wim M

    Jaap,

    Niet lang zoeken.

    Met dit recept naar je slager gaan. Wanneer hij het niet kan is het geen goede slager.

    Zelf ook vaak thuis gemaakt. Vlees over een groffe plaat draaien en in een varkensdarm stoppen met een worststopper op de vleesmolen.

    Moet lukken,

    Wim

    Voor 7 kilo verse worst

    5,5 kg Runderlappen

    1,5 kg Speklappen

    ————————————————-

    49 ml Zout =8gr p. kilo

    12,5 ml Peper (zwart)

    2,5 ml Foelie

    2,5 ml Nootmuskaat

    45 ml Koriander

    ————————————————-

    250 ml Wijnazijn

    50 ml Worcestersaus (Lea & Perrins)

    —————————————————————-

  • SAgirl

    Ja ja, sal die Afrikaan nou maar antwoord! hahahah :-) Die wors van Jumbo is egt goed hoor maar ook die braadworst van Lidl - boerewors.nl het ek self al probeer en dit was heerlik! Verder kan julle natuurlik by die Spens in Amersfoort ook die boerewors koop wat die jongens van boerewors.nl maak. Regtig lekker maar ja, dis nie Robbertson se lekker boerewors nie - hahaha, kry nou so lekker lag vir myself!

    Ek gaan more Lidl se braadworst op die kole gooi - so 'n lekker pap met sheba daarby! Mmmm water my tande nou!

  • rob-the-clog

    zeker weten te laat om te reageren, maar toch:

    Wij hadden in mei braai voor 20 personen en ik was blij met bericht van Loes over Slagerij de Wit in Heemstede. Voor mij ook redelijk ver weg, dus meteen 12 kg besteld, ook voor in de vriezer. Ik heb er vier opgekregen, de rest donder ik weg. Was goed van smaak maar VOL onkauwbare stukjes pees en dergelijk. Alle gasten zeiden ‘interessant’, ‘nogal grof’ en ‘wel aardig’, maar niemand zei lekker, mag ik nog een stuk. Zelf 24 jr in ZA gewoond en heel wat wors gegeten, maar dit was de slechtste.

    Heb via website Slagerij de Wit geinformeerd, maar GEEN REAKTIE GEHAD, dus nogal pisst offf!!!!!!!!!!!!!

  • Marina

    AAN ALMAL WAT BOEREWORS SOEK!

    Ek en my man het onlangs begin om ons eie boerewors te maak. Ons bly in Den Haag en Almere is net te vêr weg om sommer vir ‘n Saterdag se kuier gou soontoe te ry. Mense wat graag boerewors wil hê kan gerus ook by ons bestel, ons het agtergekom hoe vinnig mens so ou worsie sommer tjop-tjop gedraai het en in ’n jiffie op die kole het!

    Julle kan ons kontak op tel: 0641495522

    Hou die blink kant bo!

    Joop en Marina

  • Annemieke

    Volgens kenners is ook goed de echte Gruniger worst net zo goed als de sa boerenworst.

  • Jan Faber

    Beste Jaap,

    Sinds kort is de echte boerewors via internet te bestellen bij online slager www.beefensteak.nl

  • Simon Jan

    Anonymous

    Is er een slager in Nederland die onvervalste Afrikaanse boerewors in het gamma heeft?

    Slagerij Vedder in Diemen en Almere kanje worst bestellen in medium en dikke worst

    Persoonlijk houden wij veel meer van de medium en die moet speciaal bestellen in minimum hoeveelneid van 3 Kg

    Uitstekende kwaliteit  Ook nog maken ze de allerbeste bilting !!!