Welkom op het vernieuwde Zuid-Afrika Forum!

  • Startpagina

    Je bent gearriveerd op de opvolger van het zo vertrouwde Zuid-Afrikaprikbord; het Zuid-Afrika-Forum. Een verandering omdat de prikbord-software nog uit de vorige eeuw stamt en daarmee de stabiliteit een kritiek niveau bereikte. De kenmerken van dit nieuwe forum bestaan uit een frisser uiterlijk, uitgebreide mogelijkheden voor foto -en video uploads en een stabieler besturingssysteem.

    Het forum ziet er anders uit, werkt ook anders en zal best even wennen worden. Er bestaat inmiddels een wensenlijst maar mocht je iets missen, laat het weten. Komende periode zullen de wensen bekeken, gewogen en daar waar mogelijk verwerkt worden.

    Een wijziging die bijdraagt aan de strijd om de forums spam-vrij te houden is het verplicht inloggen zodra je een bericht wilt plaatsen. Sommigen hebben al ‘vaste’ gebruikersnamen op het prikbord. Wij verzoeken om deze gebruikersnamen te respecteren en een ieder de kans te geven de eigen vertrouwde gebruikersnaam op het Zuid-Afrika-Forum aan te kunnen maken.

    Nieuw is ook de avatar, een kleine afbeelding, die voor elke post verschijnt. Zorg voor een herkenbare avatar. Dit ziet er professioneel uit en schept vertrouwen bij de medeprikkers. De avatar kun je instellen door een afbeelding te uploaden via de instellingen van je account.Om te registreren kun je de inloggegevens van het prikbord NIET gebruiken op het nieuwe forum.

    Het oude vertrouwde prikbord is op ‘alleen lezen gezet en blijft online zodat informatie uit een ver verleden toegankelijk is. Er kan ook weer op berichten uit het verleden worden gezocht.Veel prikplezier!

  • loes

    bedankt dat ons vertrouwde zuidafrika 

    forum voortgezet wordt.    ik weet dat er het eea veranderd is, maar hoop dat we snel weer veel informatie kunnen delen..    

    loes

  • loes

    annemieke, je klikt op je naam en dan zie je rechts weer jouw naam met een pijltje.    klik dit aan en je krijgt de mogelijkheid van profiel of uitloggen.    klik profiel aan en je krijgt de mogelijkheid om je naam te veranderen, je signature toe te voegen en dan in avatar een afbeelding te kiezen.    dus als je dit aanklikt dan ga je naar jouw afbeeldingen en kies een foto of plaatje.    dit kan je dan plaatsen en zo vaak veranderen als je maar wilt.     dan doe je steeds weer deze handelingen.

    suc6

    nee, je kunt geen privebericht meer versturen en helaas is ook niet meer te zien welke berichten “nieuw” zijn en er is geen zoekfunctie.     ik hoop dat dit nog terug kan komen, want anders krijgen we wel vaak dezelfde vragen.   

    ik heb zojuist even mijn naam weer gewijzigd - terug naar gewoon loes, zoals voorheen.  

    Post is bewerkt op okt 16, 2014, 5:25 p.m. door loes

  • loes

    ik zie dat jij je naam veranderd hebt en een avatar (kleine afb) geplaatst.    dat is toch wat je vroeg en het is gelukt, dus ik begrijp niet wat er dan niet lukt op een ipad  ??     ik ga er vanuit dat de priveberichten en zoekfunctie nog wel een keer aangepast worden.     alleen maar mopperen schiet niemand mee op.    

  • loes

    hoi joke.    fijn dat je er weer bij bent.     mijn tuin forum was na 1 dag al weer actief, dus ik was al weer een poosje gewend.      mij lukte het in de eerste instantie ook niet direct om in te loggen.     mooie foto trouwens.     zo'n avatar is eigenlijk wel makkelijk om te herkennen wie er reageert.      weer wat geleerd.

    sorry, annemieke - ik begrijp nu pas dat het je dus via de pc gelukt is om de avatar te plaatsen en niet via de ipad.

  • loes

    mischien hebben we gewoon niet veel te melden Thomas.

    maar de vernieuwing heeft startpagina inderdaad niet veel goeds gebracht.      ik was actief op een paar andere prikborden, maar helaas is daar de puf ook uit en eentje helemaal ter ziele.    

    wat helpt het om tegen elkaar te gaan zitten mopperen ?     als ik hier een vraag kan beantwoorden, of tip kan geven, doe ik dat graag.

    de weg hierheen vinden, lijkt mij niet zo moeilijk.

  • Jan-Willem

    Hallo beste forum-leden,

    Excuses voor het trage reageren, ben voor mijn werk heel veel op reis. Helaas niet in (Zuid-) Afrika, maar in Azië, ook mooi. 

    Ik denk dat veel van jullie suggesties niet bij mij, maar bij de mensen van Startpagina zelf tercht komen, ik heb zelf eerlijk gezegd bijna niets voorbij zien komen. Voor alle duidelijkheid: ik beheer alleen het forum, ik kan niet veel doen aan de techniek, ik heb niet gekozen voor de nieuwe opzet en ik verdien ook niet aan de advertenties. Ik hoop dat jullie het forum gewoon blijven gebruiken in afwachting van verbeteringen. Zou zonde zijn om deze community kwijt te raken, ik ga in ieder geval door :-)

    groet

    JW

  • loes

    ja, het stond er best lang op, maar gelukkig reageerde er niemand en toen er wel een reactie kwam, is het bericht verwijderd.    

  • Jan-Willem

    Ik verwijder eigenlijk zelden of nooit berichten, de post waar jullie het nu over hebben was even aan mijn aandacht ontsnapt, ik zag 'm pas toen er een reactie op kwam. Reden van verwijderen was niet de tekst van de post zelf, maar een voorval uit het verleden waarbij de poster en ik het -laten we het maar zo zeggen- het erover eens waren dat het beter was om uit elkaar te gaan (forumtechnisch gesproken)

    Ik voel me trouwens niet aangesproken hoor, ik kan wel wat kritiek hebben :-) maar ik ben bang dat mijn invloed op Sanoma beperkt is. Maar ik neem aan dat ze zelf ook wel zien dat het huidige forum nog wat verbeteringen behoeft, ik ken de cijfers niet, maar ik neem aan dat het bezoek wel wat zal afnemen op dit ogenblik. Tegelijk ben ik wel van mening dat we het wat tijd moeten geven, het is een nieuwe opzet en dat gaat altijd met wat horten en stoten.

    JW