Van Johannesburg naar Makalali private game reserve: overnachting in Tzaneen of Ohrigstad?

  • Vera

    Hoi allemaal, 

    In september 2020 ga ik met mijn familie voor het eerst afreizen naar Zuid Afrika. Wij komen op zondagavond aan in Johannesburg en ik heb op dinsdag een lodge geboekt in het makalali private game reserve. Daartussen hebben we dus nog één overnachting en ik twijfel op dit moment tussen Tzaneen en Ohrigstad (Hannah's game lodge). Kan iemand mij vertellen of de route naar Tzaneen (volgens mij gaat die over de Moegabaskloofpas) en de omgeving daar (tot op zekere hoogte: we verblijven er immers maar één nacht) de moeite waard is, of dat we beter de kortere route naar Ohrigstad kunnen rijden en daar alvast een beetje in de Safari sferen kunnen komen? In dat kader misschien ook niet onbelangrijk: ik zou graag op maandagochtend nog het apartheidsmuseum bezoeken? Is dat te doen in combanitie met een reis naar Tzaneen/Ohrigstad. 

    tot slot: voor de Panorama route hebben we na makalali tijd ingepland. Daar hoeft de keuze dus niet van af te hangen. 

    ik leer graag van jullie ervaringen en kijk uit naar jullie reacties. 

    vera

  • Annemieke

    Hoi Vera,

    Leuk voorruit zicht. 

    Heb je al een slaapplaats rond het vliegveld geregeld?  Laat je 's avonds ophalen en pas de volgende dag weer terug naar het vliegveld brengen om de huurauto op te pakken. Niet zo laat nog rijden dan. Is zo donker en vreemd om links te rijden.

    Jazeker gaat de route Naar Tzaneen door de Moegaskloof, maar als je naar Hoedspruit moet (=13.999959945678711pxmakalali private) rijd je wel om. Dus rijd rechtstreeks naar Hoedspruit toe. Ok Best mooi in die Kloof, maar ja waar is het in ZA niet mooi. Ik zou er niet om voor rijden hoor.

    Je bent ongeveer 1 a 2 uur in het Apartheidsmuseum en daarma is het zeker 4,5/5 uur rijden nog naar origstad. Dus krapjes.

    Vertrek uit de stad Johannesburg zeker nar 9.30 uur, want anders sta je echt vast in de enorme files.

    Origstad vandaar kan je Panarama route doen.

    Annemieke woonachtig in Zuid Afrika /https://reizenzuidafrica.eu

    https://reizenzuidafrica.eu
  • Wim

    Hoi Annemieke. Leuk dat je nog actief bent op dit PB. Zag ook dat Piet nog post, daar heb ik in een grijs verleden nog eens de eerste Skype contaten mee gehad.

    Vanmiddag komt Udo van winematters wat SA wijntjes brengen (die ken jij toch ook?)

    Lekker Paas en mooi bly

    Wim M (Muller)