Route kruger

  • Hans van Gogh

    Hallo allemaal,

    Vraagje, ik wil graag minimaal 2 kampen bezoeken in het kruger.

    Nu is mijn bedoeling om vanuit Sabie naar het kruger te rijden.

    Ik dacht zelf aan Letaba 1 nacht en 2 nachten Lower sabie, gezien de positieve geluiden die ik hier las.

    Hoe lang is het rijden van Letaba naar Lower Sabie? en is dit een logische route?

    Ik las namelijk dat er veel verschillende gates zijn.

    ps volgende stop zal zijn Swasiland

  • Mo

    Hallo Hans,

    De twee restcamps die je noemt zijn prachtig….tenminste dat is mijn mening..

    De afstand tussen de kampen is heel goed in een dag te overbruggen. Ik weet niet hoe lang je daarover rijd, want met wat geluk zie je veel dieren en doe je er heel lang over…

    Als je de laatste nacht in Lower Sabie overnacht, is het heel gemakkelijk om via de uitgang Crocodile Bridge naar Swaziland te rijden. Vanuit Lower Sabie kun je in ongeveer 1,5 uur over de verharde weg naar de uitgang van het Krugerpark rijden.

    Dat is nog een prachtige route ook…

    Veel plezier.

    Mo

  • Wim M

    Hans,

    Van Sabie naar Satara in het Kruger is volgens mij niet zo ver. (niet echt op gelet)

    Het is een redelijk groot kamp en in tegestelling tot andere berichten is het eten er volgens mij prima. Veel olifanten gezien en eerlijk gezegd hebben we ons er best vermaakt.

    Wees voorzichtig wanneer je na een paar dagen de echte boze wereld weer instapt. Je verliest in z`n kamp het gevoel voor de werkelijkheid!

    Veel plezier,

    Wim

  • iris

    Beste Hans,

    Van Letaba naar Lower Sabie is 160 km. Houd er rekening mee dat je niet harder dan 50 km per uur mag rijden en dat je onderweg natuurlijk veel stopt voor al het wild dat je gaat zien…

    Als je vanuit Sabie Kruger in wilt rijden, zou ik zelf niet voor slechts één nacht helemaal naar Letaba rijden. Blijf lekker in het zuiden of ga naar Satara van waaruit je goede kans hebt om katten te zien.

    De ligging van Lower Sabie is mooi, maar kies liever niet voor de goedkoopste hutten want deze zijn aan renovatie toe en op het Krugerforum wordt vaak geklaagd dat het er stinkt naar vleermuizenpoep.

    Groetjes Iris

  • Sander

    Hoi,

    Na een aantal dagen in Kruger kwamen wij erachter dat onze gemiddelde snelheid inclusief wild spotten, behoorlijk consistent op 20km/u lag. Inderdaad is het 160km van Letaba naar Lower Sabie en daar hebben we dan ook vrij precies 8 uur over gedaan (lunchstop in Satara niet meegerekend).

    Ik vond Letaba het mooiste kamp in Kruger waar ik ooit geweest ben (moet wel eerlijk toegeven dat ik ze nog niet allemáál gezien heb).

    Groet,

    Sander

  • mtb

    Het allermooiste vinden wij Olifants. Daar moet je dan een rondawel met river-vieuw nemen. Zooooo mooooi!

  • d

    iemand toevallig ook een idee hoeveel km het van olifants naar skukuza is ???

  • Corné

    Hoi Hans,

    Als je vanuit Sabie het Kruger in gaat, dan zou ik in het zuiden blijven. Immers, je gaat er dan waarschijnlijk in bij de Phabeni of Kruger gate?

    Letaba is een heel mooi kamp, en prachtig gelegen aan de gelijknamende rivier. Wil je dit toch bezoeken dan kun je idd via Skukuza-Tshokwane-Satara naar Letaba rijden.

    Alternatief zou je vanuit Sabie richting Hoedspruit kunnen gaan (dus de panorama route doen) en dan in die omgeving verblijven. De dag er na via Phalaborwa er in naar Letaba.

    Dan kun je de dag er na vanuit Letaba (vroeg vertrekken) naar Olifants kamp (koffie drinken)-Satara (lunch) en dan naar Lower Sabie door. Het is zoals Sander beschrijft, ruim 8 uur dus vertrek dan vroeg.

    Vanuit Lower Sabie kun je dan weer al ‘game-drivend’ het park uit, en naar Swaziland. Dit is goed te doen.

    Veel plezier met je voorbereidingen! Wanneer wil je gaan?

    Groetjes uit de bush,

    Corné.

    www.amukela.com

  • Reisgraag

    Op de website www.sanparks.org vind je al de nodige gegevens.

    http://www.sanparks.org/parks/kruger/get_there/travel_times.php

    Piet

  • iris

    Ja, dat is 145 km over de hoofdwegen.

    Groetjes Iris